Forside | Undervisningsinspiration | Kommunikation | Organisation | Litteratur & Forskning | Short English description
Alle forløb
Naturfag
Dansk
Etisk
Empatisk
Interkulturel
Netværk
Produktiv
Konsumptiv
Information
Kritisk
Hermeneutisk
Æstetisk
Scenarie
Narrativ
Planlægning
Proces
Selvrefleksiv
Læring
Modeller og oversigter
Kendetegn på kompetenceorienteret dansk
Matematik
Opret nyt undervisningsforløb
Baggrund

 

Vurdering af læremidler i kompetenceperspektiv

 

  1. Situationer 

    1. Hvilke typer situationer sættes eleverne i? 
    2. Hvilke aktiviteter skal eleverne udføre? 

    3. Hvem er modtagere af elevens produkter?

    4. Hvordan integreres faglige metoder og viden i praksis?

  2. Metarefleksion
    1. Hvordan støttes eleverne i at forholde sig til deres egen kompetenceudvikling? 

    2. Hvordan støttes lærere og elever i at sætte og nå mål? 

    3. Hvordan udpeges tegn på læring? (selv-/lærerevaleuering)

  3. Faglighed 

    1. I hvilket omfang er fagligheden rettet mod dannelse og handlekompetence vs. færdighedstræning? 
    2. I hvilket omfang støttes udviklingen af: 
      1. Sociale kompetencer 
      2. Eksekutive kompetencer

      3. Kommunikative kompetencer 

      4. Fortolkningsmæssige kompetencer 

    3. Hvordan håndteres kompleksiteten? (Bevares og reduceres) 

Redigeret af Jeppe Bundsgaard
Webmaster: Jeppe Bundsgaard
Publiceret: 26-05-2011
Denne sides adresse: www.kompis.dk/main/undervisningsinspiration/dansk/modellerogoversigter/
Vurderingaflaeremidlerikompetenceperspektiv.php
SmartSite Publisher