Dette er den printervenlige udgave. Klik her for skærmudgaven. | Luk vindue

 

Vurdering af læremidler i kompetenceperspektiv

 

  1. Situationer 

    1. Hvilke typer situationer sættes eleverne i? 
    2. Hvilke aktiviteter skal eleverne udføre? 

    3. Hvem er modtagere af elevens produkter?

    4. Hvordan integreres faglige metoder og viden i praksis?

  2. Metarefleksion
    1. Hvordan støttes eleverne i at forholde sig til deres egen kompetenceudvikling? 

    2. Hvordan støttes lærere og elever i at sætte og nå mål? 

    3. Hvordan udpeges tegn på læring? (selv-/lærerevaleuering)

  3. Faglighed 

    1. I hvilket omfang er fagligheden rettet mod dannelse og handlekompetence vs. færdighedstræning? 
    2. I hvilket omfang støttes udviklingen af: 
      1. Sociale kompetencer 
      2. Eksekutive kompetencer

      3. Kommunikative kompetencer 

      4. Fortolkningsmæssige kompetencer 

    3. Hvordan håndteres kompleksiteten? (Bevares og reduceres) 

Redigeret af Jeppe Bundsgaard
Webmaster: Jeppe Bundsgaard
Publiceret: 26-05-2011
Denne sides adresse: www.kompis.dk/main/undervisningsinspiration/dansk/modellerogoversigter/
Vurderingaflaeremidlerikompetenceperspektiv.php